De combinatie van sport, vermaak, duurzaamheid en innovatie creëert een sneeuwbaleffect met onuitputtelijke mogelijkheden en evenementen. Er wordt gewerkt naar de top, de stip op de horizon: “Dát willen we met zijn allen bereiken!”. Totaal afwijkend van de gebruikelijke gang van zaken.
Die stip op de horizon werkt als een magneet. Het is een ‘attractor field’, een aantrekker dat aan (on)bewuste dromen van mensen appelleert. Een bezoek aan het M.F.C. Brabant is een spannende belevenis. In de ervaringswereld van sporters en bezoekers treedt verruiming op: de experience-economie dient zich aan en grenzen worden verlegd. Voor alle leeftijden is een passend aanbod aan beleving te bieden. Voor de aller kleinste tot en met de tachtigplusser.
De belevenis M.F.C. Brabant is geïnitieerd en bedacht door een aantal enthousiaste skiërs. Deze grondleggers (founding partners) hebben het sneeuwbaleffect zelf ervaren. Startend vanuit het idee van een sneeuwrijke skihal is dit geëvolueerd in een trekpleister en bezienswaardigheid die uniek te noemen is in Nederland. Mogelijk zelfs in Europa.
De samenbundeling van expertise, ambities, wensen en eisen van de founding partners legt de basis voor een succesrijke exploitatie.
Het M.F.C. Brabant geeft aan het woord groots extra dimensies. Groots in omvang, groots in mogelijkheden en groots in vernieuwingen.
Het sneeuwbaleffect houdt niet op bij de founding partners en zal de gemeente Brabant, overheidsinstanties , architecten, aannemers, wetenschappelijke instituten, sportinstanties, investeerders, projectontwikkelaars, ondernemers, avonturiers en vele anderen inspireren en verleiden tot het realiseren van uitdagende toepassingen, activiteiten en attracties.
Voor het M.F.C. Brabant is duurzaamheid een grondbeginsel. Zelfvoorzienend op energiegebied met een uitdaging naar aanbieder van elektriciteit. Gebruikmakend van duurzame goederen met een lage milieu-footprint. Toepassing van state-of-the-art techniek en toepassingen en ruimte voor innovatieve ontwikkelingen op allerlei in het M.F.C. aanwezige aspecten.
De opzet van het project en de uitvoering staan open voor co-creatie tussen alle noodzakelijke partijen. Steeds meer bedrijven en organisaties zullen zich tot dit concept en de manier van werken aangetrokken voelen. Samen met de founding partners werken zij vanaf dag één integraal samen aan de optimale ontwikkeling van het M.F.C. Brabant en de exploitatie ervan. Gezamenlijke ambities hebben voorrang boven het ‘eigen’ product.
De beleving van de klant staat voorop. Voor het M.F.C. Brabant zijn klantbelang, flexibiliteit, krachtige communicatie en korte lijnen een grondhouding, waardoor het M.F.C. Brabant direct mee evolueert met innovaties en behoeften.